le-mans-66-ford-ferrari-cinemart-2019-listopad-film-na-plny-plyn - QUICK7 journal | Aktuality | Ekonomika | Právo | Politika | Zdraví | Historie | Trendy | www.quick7.cz

r
e
k
l
a
m
a
Počasí    Ekonomika    Právo    Politika    Zdraví    Zábava    Vzdělávání    ČASOPIS
Přejít na obsah
Film "Na plný plyn"
Le Mans ‘66
/ Ford vs. Ferrari /
PREMIÉRA v ČR dne 14. 11. 2019



Při 7 tisících otáčkách za minutu všechno mizí.
Vozidlo se dostává do stavu beztíže. Mizí.
Vše, co zbývá, je těleso pohybující se prostorem a časem.
Při 7 tisících otáčkách se to stane. Tady to na vás čeká.


VYSOKOOKTANOVÉ DRAMA O PŘÁTELSTVÍ, KTERÉ ZMĚNILO ZÁVODĚNÍ

Je to jeden z nejlegendárnějších příběhů v historii motosportu. Carroll Shelby, který úzce spolupracuje s temperamentním zkušebním řidičem Kenem Milesem, vyvíjí revoluční vozidlo, které v roce 1966 při závodě 24 hodin Le Mans poráží zástup vozů vytvořený italskou závodní legendou Enzem Ferrarim. Je to příběh o nekonvenčních myslitelích, kterým se podařilo překonat neskutečné útrapy, aby díky své čiré vynalézavosti, odhodlanosti a silné vůli dosáhli něčeho zcela nevšedního.  

reklama

Režisér James Mangold v projektu viděl dvě velké výzvy – příležitost natočit takové závodní scény, které divákům umožní zažít pocity, jako by seděli v autech společně s těmito neohroženými závodníky a také možnost zaznamenat bouřlivé přátelství mezi Shelbym a Milesem. Oba byli vcelku výraznými až heroickými osobnostmi – Shelby byl tvrdý, ale neobyčejně sympatický, zatímco Miles byl upřímný až hrubý – ale spojovala je vášeň pro inovaci a nekonečná láska k závodění.

Jednoduše řečeno, Shelby a Miles byli odhodláni uspět a riskovali pro to své životy pokaždé, když sedli za volant. „Měli pro sebe navzájem to nejhlubší porozumění,” říká Mangold. „Když se Shelby dozvídá, že už nebude moci závodit, stává se z řidiče designérem a obchodníkem a Ken se stává prostředníkem Shelbyho snů. Jenomže Ken se při firemních nebo veřejných událostech nedokáže moc ovládat a je až moc upřímný. Zkrátka řekne, co si myslí, takže Shelby se ujímá role jeho ochránce a mluvčího. Mají spolu velmi symbiotický vztah. Každý z nich má to, co ten druhý postrádá.”



foto: CinemArt

reklama

Carroll Shelby (Matt Damon) se v roce 1959 ocitá na světové špičce, když vyhrává nejnáročnější závod ze všech motosportů na světě, 24 hodin Le Mans. Jeho největší triumf rychle následuje drtivá zpráva – neohroženému Texasanovi lékaři řeknou, že je jeho srdce v tak špatné kondici, že už nikdy nebude moci závodit. Shelby v sobě díky své nekonečné vynalézavosti objevuje designéra a obchodníka. Ve skladu ve Venice Beach začíná spolupráci s týmem inženýrů a mechaniků zahrnujícím temperamentního zkušebního řidiče Kena Milese (Christian Bale). Miles, britský závodní šampion, je geniální závodník, oddaný otec a manžel, ale umí být i neomalený, arogantní a neschopný kompromisu.   

Poté, co Shelbyho vozy udělají na Le Mans silný dojem i na ctihodného Enza Ferrariho, najímá společnost Ford Motor vizionáře, aby navrhl nepřekonatelné závodní auto, které na nelítostné francouzské trati překoná i samotné Ferrari. Shelby, Miles a jejich tým, kteří jsou odhodláni uspět i přes nemalé útrapy, společně bojují proti korporátním zásahům, zákonům fyziky i svým vlastním démonům, aby vytvořili revoluční vozidlo, které zastíní veškerou konkurenci. Jejich neúnavné snažení je však nesnadné – vítězství těchto odvážných mužů něco stojí.

V triumfálním i hořkosladkém historickém příběhu LE MANS 66 září vítěz Ceny Akademie Matt Damon (Marťan, Jason Bourne), držitel Ceny Akademie Christian Bale (Vice, The Fighter), Jon Bernthal (Baby Driver, Vdovy), Caitriona Balfe („Outlander“, Plán útěku), Tracy Letts (Lady Bird, Sázka na nejistotu), Josh Lucas („Yellowstone“, Zlom), Noah Jupe (Tiché místo), Remo Girone (Pod rouškou noci), Ray McKinnon („Mayans M.C.“), JJ Feild (Captain America: První Avenger) a Jack McMullen („Waterloo Road“).
Film režíruje James Mangold (Logan: Wolverine, Walk the Line) a napsán byl duem Jez Butterworth & John-Henry Butterworth (Na hraně zítřka, Fair Game) a Jasonem Kellerem (Plán útěku, Kazatel Kalašnikov). Producenty jsou společně s Mangoldem Peter Chernin (Skrytá čísla, Největší showman) a Jenno Topping (Válka o planetu opic, Špión) pro Chernin Entertainment. Výkonnými producenty jsou Kevin Halloran (Vesmír mezi námi), Dani Bernfeld (Sladké údolí) a Michael Mann (Collateral).

Mezi další Mangoldovy spolupracovníky, z nichž s mnoha již dříve spolupracoval, patří na Cenu Akademie navržený kameraman Phedon Papamichael (Nebraska, Walk the Line), výtvarník François Audouy (Logan: Wolverine, Wolverine), střihač Michael McCusker (Logan, Walk the Time – navržen na Cenu Akademie), střihač Andrew Buckland (Dívka ve vlaku), supervizor vizuálních efektů Olivier Dumont (Král Artuš: Legenda o meči, Strom života), skladatel Marco Beltrami (3:10 Vlak do Yumy, Smrt čeká všude) a Buck Sanders (Smrt čeká všude, Wolverine). Casting Ronna Kress (Deadpool, Šílený Max: Zběsilá cesta).

LE MANS ´66 byl natočen během léta a brzkého podzimu roku 2018 v Jižní Kalifornii, Georgii a v Le Mans ve Francii.

Režisér James Mangold shromáždil tým spolupracovníků, kteří mu pomohli vytvořit vizi tohoto epického soupeření mezi Henrym Fordem II. a Enzem Ferrarim. Produkci dále tvořilo několik konzultantů, kteří s událostmi ve filmu měli osobní zkušenosti, aby filmu dodali ještě vyšší úroveň autenticity. Mezi tyto konzultanty patří například Charlie Agapiou, bývalý šéf týmu a mechanik v Shelby American nebo Peter Miles.

Výtvarník François Audouy dostal za úkol vytvořit rozmanité prostory, které znázorňují skutečná místa včetně sídla společnosti Ford Motor Company v Dearbornu v Michiganu nebo výrobnu Shelby American ve Venice v Kalifornii. Audouy již dříve s Mangoldem spolupracoval na projektech zahrnujících filmy Logan: Wolverine a Wolverine a z další spolupráce s tímto filmovým tvůrcem byl nadšený.

„Jim má velmi jasnou představu o tom, jak by měl vypadat příběh, který se snaží divákům zprostředkovat,” říká Audouy. „Jeho filmy jsou postaveny na postavách a diváka drží uprostřed dění. To znamená, že výprava musí být realistická a pravděpodobná a musí vytvořit takový svět, který dokáže diváka udržet.”

Zajímavostí je, že každá scéna filmu LE MANS ´66 byla natočená přímo v dané lokaci. Pro rané scény v legendární továrně Fordu známé jako Ford River Rouge Complex nebo jenom The Rouge v Dearbornu v Michiganu, točila produkce ve 100 let staré ocelové továrně v Los Angeles. Sklad o rozloze 1400 m2 byl doplněn o automatickou linku a dopravníkový pás, aby se z něho ve filmu stala masivní automobilka, kde se v roce 1963 kompletovaly vozy Ford Falcon. Pro scény z továrny bylo zapotřebí 20 různých Fordů Falcon v různých fázích kompletace.

Exteriér továrny Ferrari a interiér pracovny Enza Ferrariho byl natočen v Pomoně v Kalifornii, v centru Lanterman Development Facility. Venkovní zdi a vnitřní dvůr byly vytvořeny podle venkovní fasády původní společnosti v Maranellu v Itálii. Umělecký tým vytvořil přesnou repliku kanceláře Enza Ferrariho s okny s výhledem na dvůr, kde jsou zaparkována dvě Ferrari: replika vozu California Modena Spider z roku 1961 a původní vůz Silver Ferrari 275 GTB z roku 1966, který si produkce vypůjčila od místního sběratele.
Zdroje:
- cinemart.cz/filmy/na-plny-plyn/
- tiskový materiál k filmu Le Mans ´66
- CinemArt a.s.

reklama
reklama



vloženo: 13.11.2018,  poslední aktualizace stránky: 13.11.2019



QUICK7       Kontakty       Reklama       Tiskové zprávy       Informace pro návštěvníky webu
Návrat na obsah